top of page

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

 

Vásárlási tudnivalók!

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

www.erdelyiszalon.hu/shop

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése elÅ‘tt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános SzerzÅ‘dési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetÅ‘ségeken!

 

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: ERDÉLYI SZALON KIADÓ KFT:

Székhely: 2000 Szentendre, Nap utca 22E

Levelezési cím: 2000 Szentendre, Nap utca 22E

Nyilvántartásba vevÅ‘ hatóság: FÅ‘városi Törvényszék Cégbírósága

Nyilvántartási szám: 13-09-192594

Adószám: 26293493-2-13

Számlaszám:

E-mail: erdelyiszalon@gmail.com

Honlap: https://www.erdelyiszalon.hu

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: Wix.com

 

Fogalmak

Felek: Eladó és VevÅ‘ együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerzÅ‘dés: olyan szerzÅ‘dés, melynek egyik alanya fogyasztónak minÅ‘sül

Honlap: www.erdelyiszalon.hu weboldal, amely távollévÅ‘k közötti kommunikációt lehetÅ‘vé tévÅ‘ eszköznek minÅ‘sül

SzerzÅ‘dés: Eladó és VevÅ‘ között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövÅ‘ adásvételi szerzÅ‘dés

TávollévÅ‘k közötti kommunikációt lehetÅ‘vé tévÅ‘ eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerzÅ‘dés megkötése érdekében – szerzÅ‘dési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelÅ‘lappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

TávollévÅ‘k között kötött szerzÅ‘dés: olyan fogyasztói szerzÅ‘dés, amelyet a szerzÅ‘dés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerzÅ‘dés megkötése érdekében a szerzÅ‘dÅ‘ felek kizárólag távollévÅ‘k közötti kommunikációt lehetÅ‘vé tévÅ‘ eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplÅ‘, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehetÅ‘ forgalomképes ingó dolog, mely a SzerzÅ‘dés tárgyát képezi 

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

VevÅ‘/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevÅ‘ szerzÅ‘dést kötÅ‘ személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerzÅ‘dések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerzÅ‘dés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

a) a szerzÅ‘dés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerzÅ‘dés megfelelÅ‘ teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenÅ‘en vagy annak hiányában önként vállal, valamint

b) a jogszabályon alapuló kötelezÅ‘ jótállás

 

Vonatkozó jogszabályok

A SzerzÅ‘désre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemrÅ‘l;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggÅ‘ szolgáltatások egyes kérdéseirÅ‘l;

2013. évi V. törvény a Polgári TörvénykönyvrÅ‘l (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezÅ‘ jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzÅ‘dések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerzÅ‘dés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása

A közöttünk létrejövÅ‘ szerzÅ‘dés tartalmát – a vonatkozó kötelezÅ‘ érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános SzerzÅ‘dési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelÅ‘en tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illetÅ‘ jogokat és kötelezettségeket, a szerzÅ‘dés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidÅ‘ket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelÅ‘sségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése elÅ‘tt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történÅ‘ vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövÅ‘ szerzÅ‘dés részét képezi.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás elÅ‘tt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történÅ‘ megjelenéstÅ‘l érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerzÅ‘déseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

 

A szerzÅ‘dés nyelve, a szerzÅ‘dés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzÅ‘dések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerzÅ‘dések nem minÅ‘sülnek írásba foglalt szerzÅ‘déseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

 

E-számlázás

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

Számláinkat a Számlázz.hu rendszerén keresztül juttatjuk el vevÅ‘inkhez. 

 

 

Árak

Az árak forintban értendÅ‘k. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetÅ‘ségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetÅ‘ségeken terjesztheti elÅ‘:

 

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történÅ‘ forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
 

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzÅ‘könyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésÅ‘bb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó elÅ‘írásoknak megfelelÅ‘en - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérÅ‘en nem rendelkezik - a beérkezését követÅ‘en harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidÅ‘t jogszabály, hosszabb határidÅ‘t törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
 

A panaszról felvett jegyzÅ‘könyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,

  2. a panasz elÅ‘terjesztésének helye, ideje, módja,

  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

  5. a jegyzÅ‘könyvet felvevÅ‘ személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

  6. a jegyzÅ‘könyv felvételének helye, ideje,

  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzÅ‘könyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megÅ‘rizni, és azt az ellenÅ‘rzÅ‘ hatóságoknak kérésükre bemutatni.
 

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltetÅ‘ testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltetÅ‘ testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetÅ‘ségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltetÅ‘ testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendezÅ‘dik, az alábbi jogérvényesítési lehetÅ‘ségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követÅ‘en a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsÅ‘fokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elÅ‘tti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári TörvénykönyvrÅ‘l szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes BékéltetÅ‘ Testülethez is fordulni: a békéltetÅ‘ testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltetÅ‘ testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltetÅ‘ testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltetÅ‘ testület felhívására történÅ‘ válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltetÅ‘ testület elÅ‘tti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltetÅ‘ testületet működtetÅ‘ kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelÅ‘ írásbeli egyezségkötés lehetÅ‘ségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértÅ‘ magatartása esetén kötelezÅ‘ bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetÅ‘ség. A fogyasztóvédelemrÅ‘l szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellÅ‘zhetÅ‘ majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkezÅ‘, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelezÅ‘ bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltetÅ‘ testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltetÅ‘ testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.


A békéltetÅ‘ testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltetÅ‘ testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélÅ‘ érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltetÅ‘ testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megilletÅ‘ jogokkal és a fogyasztót terhelÅ‘ kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetÅ‘ testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltetÅ‘ testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetÅ‘vé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelÅ‘ ideig történÅ‘ tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történÅ‘ megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltetÅ‘ testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltetÅ‘ testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítÅ‘i eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem elÅ‘terjesztésére nem került sor,

  7. a testület döntésére irányuló indítványt,

  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az elÅ‘írt egyeztetés megkísérlésérÅ‘l.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A BékéltetÅ‘ TestületekrÅ‘l bÅ‘vebb információ itt érhetÅ‘ el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes BékéltetÅ‘ TestületekrÅ‘l bÅ‘vebb információ itt érhetÅ‘ el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes BékéltetÅ‘ Testületek elérhetÅ‘ségei:

Baranya Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

GyÅ‘r-Moson-Sopron Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 9021 GyÅ‘r, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 2800 Tatabánya, FÅ‘ tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei BékéltetÅ‘ Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, PetÅ‘fi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetÅ‘ségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná Å‘ket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedÅ‘, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhetÅ‘ el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Szerzői jogok

A szerzÅ‘i jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzÅ‘i műnek minÅ‘sül, így annak minden része szerzÅ‘i jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerzÅ‘dés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenÅ‘ adatokat szolgáltató szerverek elérhetÅ‘sége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.A weboldalon  megjelenÅ‘ adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelÅ‘ erÅ‘sségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplÅ‘ leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!

Az adatbeviteli hibák javítása - FelelÅ‘sség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése elÅ‘tt folyamatosan lehetÅ‘sége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészÅ‘ben a vissza gombra kattintva az elÅ‘zÅ‘ oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következÅ‘ oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelÅ‘ssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbevitelébÅ‘l, a pontatlanul megadott adatokból eredÅ‘ minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történÅ‘ teljesítésért felelÅ‘sségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerzÅ‘dés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

ElÅ‘fordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történÅ‘ ajánlattétel esetén nem jön létre szerzÅ‘dés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minÅ‘sül az ajánlat elfogadásának a részünkrÅ‘l. Hibás áron történÅ‘ Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történÅ‘ szerzÅ‘déskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerzÅ‘dést kötni. Ez esetben nem jön létre szerzÅ‘dés a felek között.

A honlap használata

A termék kiválasztása 

A vásárlónak lehetÅ‘sége van választani, illetve rendelni az áruház (BOLT) termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bÅ‘vebb ismertetÅ‘jét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Bevásárlókosár” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenÅ‘rizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. 

A rendelés elküldése 

Ha megfelelÅ‘nek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenÅ‘rizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni Å‘ket, akkor egyszerűen kattintson a "Fizetés" gombra. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. A következÅ‘ lépésben válassza ki az Önnek megfelelÅ‘ szállítási módot. 
Ezt követÅ‘en a megfelelÅ‘ fizetési módot kell választania. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

 

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyÅ‘zÅ‘dött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelem” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minÅ‘sülnek az Eladó részérÅ‘l szerzÅ‘dés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minÅ‘sül ajánlattevÅ‘nek, és a szerzÅ‘dés az Ön által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történÅ‘ elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint.

Ön a „Megrendelem”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után illetve felhívjuk a figyelmet, hogy termékeink nem visszatérítendÅ‘ek.

Érvényes rendelés lemondására a megrendelésre nyitva álló idÅ‘szak alatt van lehetÅ‘ség, tehát a rendelési idÅ‘szak kezdetétÅ‘l a végéig.

Rendelés feldolgozása, a szerzÅ‘dés létrejötte

Önt az ajánlata 24 órás idÅ‘tartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerzÅ‘dési feltételek szerint 24 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

A rendelések feldolgozása két lépcsÅ‘ben történik. Önnek bármilyen idÅ‘pontban lehetÅ‘sége van a megrendelés leadására. A rendelésrÅ‘l elÅ‘ször egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minÅ‘sül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétÅ‘l számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhetÅ‘, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

Fizetési mód:

Online bankkártyás fizetés –  Webáruházunk részére a kényelmes és biztonságos online fizetést a Stripe Inc. biztosítja. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a fizetÅ‘oldalra, így a fizetés a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági elÅ‘írásai szerint működÅ‘ oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

 

Áruházunkban az alábbi kártyatípusokkal fizethet:

  • MasterCard

  • Maestro

  • Visa

  • Visa Electron

  • American Express

 

Közvetlen banki átutalás a cég UniCredit Banknál vezetett folyószámlájára, a vásárlás során kapott azonosító feltüntetésével. További informáciért keressen minket elérhetÅ‘ségeinken.

 

 

Átvételi módok, átvételi díjak

Futárszolgálat

A termékeket a  Magyar Posta Zrt., az MPL szállítja a vevÅ‘k részére. 

 

 

Név: Magyar Posta Zrt. - MPL - PostaPont

Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

ElérhetÅ‘ség: ugyfelszolgalat@posta.hu, 06-40-31-32-33

Web: www.posta.hu

 

 

 

 

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

ElÅ‘fordulhat, hogy a honlapunkon szereplÅ‘ egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.

​

​

bottom of page